• Slide 1
    Het ei van Columbus nog niet gevonden?
    KiP Consult onderzoekt uw specifieke situatie
    en geeft u onderbouwd advies op maat!
  • Slide 2
    Managers blokkeren onbewust verandering
    Veranderprocessen in bedrijven mislukken, omdat
    managers die met hun gedrag onbewust tegengehouden.
  • Slide 3
    "De samenwerking met KiP Consult kan ik
    beschrijven als professioneel, pro-actief en
    zeer gedreven. KiP Consult weet erg goed wat
    belangrijk is bij de ontwikkeling van een product..."
    Jochum Reuter, Sales Manager bij Wegener Media, Apeldoorn
  • Slide 4
    Ideeën medewerkers amper gebruikt
    Ideeën van medewerkers worden amper in organisaties
    gebruikt, blijkt uit recent onderzoek.
  • Slide 5
    "Met de goede raad van KiP Consult
    kon ik stappen maken, medewerkers
    begrijpen en beter motiveren."
    Hans Coolen, Hoofdverpleegkundige
    Intensive care Radboudumc, Nijmegen.
  • Slide 6
    Leiderschap en cultuur versterken prestatie
    Hoe beïnvloeden leiderschapsstijl en
    organisatiecultuur de prestatie van een organisatie?
  • Slide 7
    Kies geen eieren voor uw geld!
    Kies voor kwaliteit
    Kies voor gedrevenheid en passie
    Kies voor een unieke aanpak
  • Slide 8
    "Wij vonden wij onze investering in het
    assessment zijn geld dubbel en dik waard"
    Hans Ruijs en Ruud Geraedts, directie Fit Focus B.V., Venlo
  • Slide 9
    Top 10 best-practices van effectieve HR
    HR-afdeling mist nog steeds de kennis en
    vaardigheden om succesvol te zijn.
  • Slide 10
    "Bij onze samenwerking was uitgebreide kennis
    en gedegen voorbereiding van opvallende klasse."
    Kim Goedegebure, Trainingsacteur bij BlaBlaBla voor beginners

Ideeën medewerkers amper gebruikt

Uit recent onderzoek (Onderzoeksbureau Effectory, 2010) blijkt dat ideeën van medewerkers nauwelijks gebruikt worden bij belangrijke beslissingen in organisaties. De stelling 'Ik word betrokken bij belangrijke beslissingen binnen mijn organisatie' is in 2010 gemiddeld met een 4,6 beoordeeld door ruim 300.000 respondenten. Een diepe onvoldoende. In 2005 werd nog een 5,2 voor deze stelling gegeven. Het cijfer neemt elk jaar geleidelijk af.

Het betrekken van medewerkers bij beleidsvoering wordt sociale innovatie genoemd. Een organisatie die sociale innovatie toepast, maakt actief gebruik van de ideeën van de medewerkers om de eigen organisatie te verbeteren en te innoveren.

De trend kan gezien worden als een zorgelijke ontwikkeling. Juist in tijden van crisis is de noodzaak voor sociale innovatie volop aanwezig. Voor ieder bedrijf is het belangrijk om met zo min mogelijk middelen zo goed mogelijk te presteren. Ideeën die medewerkers aandragen, zijn vaak slimme manieren om beter en handiger te kunnen werken. Want wie weten er nu beter wat er aan de hand is in de organisatie en wat er moet verbeteren dan de eigen medewerkers? Ook bij problemen zijn oplossingen vaak gewoon in de organisatie aanwezig. De truc is om ze boven tafel te krijgen. Het is zonde dat organisaties de afgelopen jaren steeds minder gebruik maken van hun eigen innovatiekracht. Juist deze sociale innovatie kan op dit moment hét grote verschil maken.

Bron: www.ncsi.nl, 27 oktober 2010